virtualna-registracna-pokladnica

Virtuálna registračná pokladňa od januára 2016 pre všetkých

Od začiatku budúceho roka budú môcť bezplatnú registračnú pokladňu využívať všetci podnikatelia. Finančná správa radí, aby ste si podali žiadosť čo najskôr.

Virtuálnu registračnú pokladňu môžu v súčasnosti používať len tí podnikatelia, ktorým vznikla povinnosť evidovať tržby v registračnej pokladni podľa nových predpisov od 1. januára 2015.

Od januára 2016 budú môcť virtuálnu registračnú pokladňu používať všetci podnikatelia, ktorí musia evidovať tržby v registračnej pokladni.

Tip: prečítajte si, aký je rozdiel medzi elektonickou registračnou pokladňou a virtuálnou registračnou pokladňou.

Pre používanie VRP treba požiadať daňový úrad o pridelenie kódu virtuálnej pokladne. Finančná správa vyzýva záujemcov o používanie VRP, aby si žiadosť podali čo najskôr, aby sa predišlo hromadeniu žiadostí ku koncu roka.

Žiadosť je možné podať prostredníctvom elektronického formulára alebo osobne na daňovom úrade. Po overení údajov uvedených v žiadosti pracovník daňového úradu podnikateľa zaregistruje a pridelí mu spomínaný kód. V bezpečnostnej obálke mu poštou prídu prihlasovacie údaje do aplikácie. Samotnú virtuálnu pokladňu bude môcť podnikateľ používať ale až od januára budúceho roka.

Pre zaujímavosť, počas prvého polroka prevádzky virtuálne registračnej pokladne túto službu využilo vyše 20.000 podnikateľov.

Všetko virtuálnej registračnej pokladni sa dozviete v našom podrobnom článku o VRP.

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo:

Prečítajte si tiež...