3d red shop cart. 3d image. Transparent high resolution PSD with shadows. Alpha channel.

Tvorba eshopu – ako začať predávať cez internet?

Tvorba eshopu je jedna z možností ako začať predávať cez internet, prípadne rozšíriť predaj cez nové predajné kanály.

Tvorba eshopu je jedna z možností ako začať predávať cez internet, prípadne rozšíriť predaj cez nové predajné kanály.

Spôsoby predaja v eshope

Skôr než sa rozhodnete pre vlastný eshop, potrebné bude nájsť vhodného dodávateľa tovaru a dohodnúť výhodné podmienky spolupráce.

Okrem klasického predaja tovaru, ktorý máte na sklade je v súčastnosti možné prevádzkovať eshop aj bez skladových zásob a dokonca bez nutnosti prísť do kontaktu s tovarom. Takýmito spôsobmi predaja je dropshipping alebo preposielanie objednávok.

Pri dropshippingu objednaný tovar posiela dodávateľ priamo Vášmu zákazníkovi, samozrejme s Vašou faktúrou za tovar, prípadné reklamácie vybavujete Vy.

Pri preposielaní objednávok figurujete ako sprostredkovateľ predaja. O celé vybavenie objednávky a prípadné reklamácie sa stará dodávateľ, Vám vypláca províziu zo sprostredkovaného predaja.

Aké funkcie by mal kvalitný eshop obsahovať?

V prvom rade je potrebné aby bol celý nákupný proces v súlade s platnou legislatívou. Tu patrí správne nastavený objednávkový proces, fakturácia a obchodné podmienky eshopu a iné.

Nákup by mal byť pre zákazníka čo najpohodlnejší. Ak predávate väčšie množstvo tovaru, zákazník by mal vedieť v tovare jednoducho filtrovať, napríklad aj podľa výrobcov, ceny, dostupných variánt produktu a podobne.

Viac ako 50% návštevníkov prichádza do eshopu cez mobilné zariadenia, netreba zabudnúť ani na nich a nákup cez tieto zariadenia im prispôsobiť. Takéto prispôsobenie obsahuje tzv. responzívny dizajn eshopu.

Aby Váš tovar našlo čo najviac zákazníkov, potrebné je správne optimalizovať eshop na dôležité kľúčové slová na google, zabezpečiť prepojenie na porovnávče cien a sociálne siete.

V rámci interného marketingu eshopu je dôležité vedieť vytvárať akciové ceny, množstevné zľavy, rozosielať newsletter, umožniť zákazníkom zapojiť sa do vernostného programu, generovať zľavové kupóny prípadne písať o nových produktoch na vlastnom blogu.

Ak plánujete predávať tovar dodávateľa, ktorý nemáte skladom, veľmi dôležité potom bude  zosynchronizvoať informácie o tovare vo Vašom eshope podľa skladu dodávateľa.

Možnosti takejto automatizácie sú dosť široké, vo výsledku Vám ušetria mnoho času, najmä ak by bolo potrebné do eshopu vkladať manuálne stovky alebo tisícky produktov.

Pri automatickom vkladaní produktov od dodávateľa je možné automatizovať napríklad aj nastavenie marže na produkt podľa definovaných pravidiel, opravovať chyby v preklade alebo vkladať tovar do príslušnej kategórie.

Automatizovať v eshope je možné aj ďalšie procesy, napríklad zadávanie objednávok prepravcovi, dodávateľovi, export faktúr do účtovníctva a mnoho iného.

Tieto funkcie však patria už medzi tie prémiové, ktoré je potrebné naprogramovať na mieru, presne podľa požiadaviek.

Náklady na tvorbu eshopu

Z nákladov na réžiu je potrebné na ročnej báze platiť za doménu (názov eshopu) a webhosting (priestor na webovom serveri). Za obe služby by ste ročne nemali zaplatiť viac než 100€.

Náklady na tvorbu eshopu sú rôzne. Obecne možno povedať, že cena za túto službu sa odvíja hlavne od rozsahu funkcií, kvalifikácie a skúseností firmy, ktorá eshop bude zhotovovať.

Ak hľadáte spoľahlivého partnera pre tvorbu eshopu, môžete sa obrátiť na spoločnosť NajReklama s.r.o., ktorá sa venuje tvorbe eshopov už niekoľko rokov.

Dokážu zhotoviť jednoduchý, cenovo úsporný eshop ale aj profesionálny automatizovaný eshop s množstvom dôležitých funkcií už od 699€ na stálo.

Viac informácií na tému tvorba eshopu nájdete na www.najreklama.sk.

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo: