Skúste to vydržať v práci aj bez kofeínu

Práca nás živí a zaisťuje potrebný komfort a pohodlie. Nie sme však stroje bez citov a energie, ktoré môžeme získať výmenou batérie. Boj tela s potrebou vykonávať úlohy v práci je preto neľahký. Čo však robiť, ak máte pred sebou ešte niekoľko pracovných hodín a musíte sa na všetko sústrediť, pretože už jedno pochybenie vás môže pripraviť o miesto?

Pokiaľ chcete vedieť, ako sa v práci rozveseliť aj bez kofeínu, vyskúšajte týchto sedem stratégií.

Zrýchlite krvný obeh pomocou malých cvikov

Moderné pokladničné riešenie dnes vykonáva veľa operácií a úkonov za nás, no aj tak si stále vyžaduje našu obsluhu a energiu. Ak nemáte na nič chuť, je to horšie. Môžete to veľmi jednoducho a rýchlo zmeniť. Ak vstanete a začnete sa pohybovať, vyčistí vám to hlavu a oživí vašu pozornosť. Dokonca aj pochodovanie na mieste a pohybovanie ramien v rôznych smeroch môže zrýchliť krvný obeh a pomôcť vám rozveseliť sa.

Udržujte svoju pozornosť výrobkami, ktoré stimulujú pozornosť

Starostlivý výber výrobkov je jedným z najlepších spôsobov, ako si udržať pozornosť a energiu po celý deň. Sacharidy a bielkoviny sú perfektnou kombináciou na dosiahnutie potrebnej energie a na povzbudenie pri práci. Komplexné uhľohydráty sa trávia dlhšie, čím dodávajú telu intenzívnejšiu  energiu. Ich vhodnou kombináciou môžete tiež regulovať hladinu cukru v krvi.

Držte sa ďalej od sladkostí, sódoviek, bieleho chleba a ryže. Pridajte trochu listovej zeleniny, aby ste zvýšili svoju pozornosť. Zelenina, napríklad špenát a kapusta, je plná vitamínov B a vitamínu K, ktoré pomáhajú mozgu fungovať a sústrediť sa.

Prebuďte sa vďaka hlbokému dýchaniu

Väčšina z nás dýcha bez premýšľania o tom, čo robíme, takže nemôžeme pochopiť, že spotreba kyslíka môže ovplyvniť našu pozornosť. Moderné technológie z nás urobili „sedavé automaty“, ktoré nemajú čas na oddych, zábavu a zabúdajú na správne dýchanie.

Pre získanie novej energie je však potrebné dýchať hlboko. Plytké dýchanie nás naopak unavuje v dôsledku nižších hladín kyslíka v krvi a menšieho obehu. Správne dýchacie cviky pomôžu zvýšiť obsah kyslíka v tele, čo vás môže uvoľniť a pomôcť vám fungovať s kvalitnými pracovnými rukavicami ešte lepšie.

Vyskúšajte toto jednoduché dychové cvičenie a nikto v okolí o ničom nemusí vedieť:

  • Sadnite si rovno a vydýchnite toľko vzduchu, koľko len môžete.
  • Potom pomaly vdychujte z hĺbky bránice a naplňte pľúca maximálnym možným vzduchom.
  • Tento vzduch držte 5 sekúnd a vydýchnite veľmi pomaly.
  • Túto dýchaciu techniku zopakujte 10-krát a uvidíte, že budete na tom lepšie.

Robte si prestávky

Keď sa človek dlho pozerá na obrazovku počítača, často ho začína bolieť hlava, jeho oči sú suché a unavené. Takáto práca vás však môže zmeniť na zombie. Skúste každú pätnásťminútovú prestávku alebo hodinu proti týmto príznakom bojovať a rozveseliť sa. Vstaňte a natiahnite sa, zamerajte na chvíľu svoju pozornosť na niečo úplne iné, čo s vašou prácou vôbec nesúvisí. Takáto, aj keď možno krátka prestávka osvieži myseľ a telo a umožní vám pokračovať v práci s väčšou energiou.

Pite veľa vody

Verte tomu alebo nie, dokonca aj pri miernej dehydratácii tela sa môžete cítiť nepríjemne a trpieť zlou kognitívnou funkciou. Mierna dehydratácia môže významne narušiť rýchlu pozornosť a pamäť, ktorá ovplyvňuje vašu prácu. Dokonca aj malá dehydratácia vás môže unaviť, pretože sa zníži objem krvi, ktorú dostanete do mozgu pomalšie a v nedostatočnom objeme.

Zapisujte si dôležité veci

Rýchla námorná preprava si s množstvom tovaru poradí hravo. Váš mozog však dokáže spracovať naraz najviac 4 až 6 úloh. Pri vyššej záťaži jeho produktivita klesá. Môžete to zmeniť tým, že si niektoré veci začnete  zapisovať. Vyčistíte tým svoju myseľ a nanič dôležité pritom nezabudnete.

Rukopis navyše posilňuje kritické myslenie a koncepčný rozvoj, čo vám umožňuje premýšľať o situácii a vyvíjať inovatívne riešenia problémov. Prenos myšlienok na papier vás zbaví ich uloženia vo vašej hlave a poskytne vám viac energie na zameranie sa na to, čo je v práci skutočne dôležité.

Najlepším riešením ospalosti v práci je, samozrejme, pokojnejší nočný spánok. Ak to ale z nejakého dôvodu nefunguje, použite metódy načrtnuté tu, aby ste si pomohli rozveseliť sa v práci bez toho, aby ste ohrozili svoje zdravie kávou.

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo: