Virtuálna registračná pokladňa

Od januára môžu virtuálnu registračnú pokladňu používať všetci podnikatelia

Od januára 2016 môžu virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP) používať všetci podnikatelia. Do tohto dátumu mohli VRP používať len tí podnikatelia, ktorým vznikla povinnosť používať VRP v roku 2015.

Virtuálna registračná pokladňa je vhodná pre všetkých podnikateľov, ktorí sú zo zákona povinní používať registračnú pokladňu, no mesačne vystavia len zopár bločkov. VRP môžete používať maximálne  do 1000 bločkov za mesiac. Ak prekročíte tento limit, musíte začať používať klasickú elektronickú registračnú pokladňu.

Najväčšou výhodou je, že používanie VRP je zadarmo. Nemusíte kupovať žiadnu fyzickú pokladňu a nemusíte platiť servisnej organizácii za údržbu či zásahy. Stačí vám počítač (alebo notebook, tablet či smartfón), tlačiareň a pripojenie na internet.

Nevýhodou je spomínaný limit 1000 bločkov mesačne a tiež nevyhnutnosť internetového pripojenia. Používanie VRP je tiež o niečo pomalšie, preto VRP nie je ideálna na časté vystavovanie bločkov.

Ďalšou výhodou VRP je, že na rozdiel od klasickej registračnej pokladne, nemusíte ísť na daňový úrad pre jej zaregistrovanie.

Pri používaní VRP tiež nemusíte viesť pokladničnú knihu a zmenu predajného miesta stačí len ohlásiť daňovému úradu. Ďalej nemusíte vyhotovovať a archivovať dennú uzávierku.

Používanie virtuálnej registračnej pokladnice je vhodné napríklad pre e-shopy, ktorým väčšinu objednávok platia klienti online alebo na dobierku.

Prečítajte si všetko o virtuálnej registračnej pokladni.

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo:

Prečítajte si tiež...