kurierske-sluzby

Máte e-shop? Rozhodne nešetrite na doprave

Nech už v e-shope ponúkate čokoľvek, na doprave sa rozhodne neoplatí šetriť. To, či je internetový obchod úspešný, nezávisí len od rozmanitosti ponúkaných produktov alebo ceny. Vo veľkej miere to ovplyvňuje aj doručenie tovaru, a teda jeho spôsob, rýchlosť i cena.

Využite kuriérske služby naplno

Každý zákazník chce dostať objednaný tovar čo najskôr, najlepšie priamo pred dvere a čo najlacnejšie. Určite by ste mali mať priamo v e-shope zreteľne popísané, čo môže váš zákazník očakávať, koľko zaplatí a či mú bude tovar doručený priamo domov. Niektoré kuriérske služby ponúkajú možnosť sledovať, v akom stave je doručovaná zásielka a podobne, čo zákazníci určite ocenia.

Možnosť výberu

Vašich zákazníkov rozhodne poteší, ak si budú môcť vybrať najrôznejšie spôsoby doručenia objednaného tovaru. Nesmie chýbať osobný odber, klasická pošta, doručenie do niekoľkých hodín, bežné doručenie kuriérom alebo možnosť prebrať si zásielku v balíkomate. Internetové obchody často podceňujú kuriérske služby a ich kvalitu a výrazne šetria na nákladoch. Je však veľmi dôležité uvedomiť si, že spokojnosť zákazníka sa odvíja aj od kvality doručovateľa. Kuriér sa totiž ako jediný dostane do osobného styku s kupujúcim.  

Aké kuriérske služby?

Kuriérske spoločnosti zvyknú mať v ponuke širokú škálu služieb. A práve to, čo si objedná e-shop, to potom môže aj nakupujúci využiť. Zvážte, či vaši zákazníci neprivítajú napríklad expresné doručenie hneď v nasledujúci deň či doručenie do určitej hodiny. Kedysi bolo oceňované, dnes už by malo byť samozrejmosťou avizovanie doručenie prostredníctvom SMS alebo e-mailu. Kuriérske firmy často ponúkajú aj možnosť zmeniť domácu adresu za pracovnú, ak sa neviete zladiť s kuriérom.

A za koľko?

Ceny za kuriérske služby závisia od viacerých faktorov, preto nie je hneď jasné, koľko e-shop za to zaplatí. Závisí to najmä od objemu prepravovaného tovaru. Čím viac si e-shop necháva cez nejakú spoločnosť prepravovať, tým výhodnejšiu cenu dostane. Väčšina internetových obchodov má preto individuálny cenník, ktorý sa určuje na základe hmotnosti zásielok, požiadaviek i množstva zásielok. Nechajte si teda u viacerých spoločností naceniť predpokladané množstvo.

Foto: Bigstockphoto

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo: