13 tipov ako na marketing na sociálnych sieťach

13 tipov ako na marketing na sociálnych sieťach

Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Google+, Pinterest… Sociálne siete sú všade okolo nás. Okrem toho, že ich viete využiť aj na zábavu, sú významným nástrojom online marketingu. Vďaka nim môžete šíriť povedomie o vašej značke, upozorniť na nový produkt, prilákať nových návštevníkov na vaše webové stránky a v neposlednom rade získať nových návštevníkov.

Prinášame niekoľko tipov, ako maximálne využiť silu a potenciál sociálnych sietí v prospech vášho podnikania:

1. Pravidelné príspevky – Čím častejšie budú fanúšikovia o vás počuť, tým väčšiu dôveru si k nim vybudujete.

2. Vhodný a relevantný obsah – Uistite sa, že to, čo vaši fanúšikovia vidia a počujú, je nielen zaujímavé, ale aj súhlasí s filozofiou vašej značky.

3. Buďte originálny – Neklaďte dôraz na obsah, ktorý už vaši fanúšikovia videli. Ak chcete upútať pozornosť na sociálnych sieťach, obsah musí byť originálny (nielen) pre vašu značku.

4. Poučte sa z vlastných chýb – Analyzujte si predchádzajúce príspevky a zistite, čo je zaujímavé a čo nie. Zdržte sa tých príspevkov, ktoré nemajú očakávaný dosah na vašich fanúšikov.

5. Nenaháňajte “likes & shares” – Snažte sa príspevkami iniciovať diskusiu a interakciu. Ak sa ľudom bude páčiť váš obsah, budú ho zdieľať sami od seba.

6. Nevyužívajte sociálne siete ako priami predajný kanál – Ponúknite svojim fanúšikom taký obsah, s ktorým si vybudujete dôveru a povedomie o vašej značke. Neodporúčame pridávať príspevky, ktoré priamo ponúkajú váše produkty.

7. Sústreďte sa na jednu vec – Nesnažte sa budovať viacej kanálov naraz na sociálnych sieťach. Aby ste boli úspešní, venujte sa jednej platforme naplno a až potom rozbiehajte ďalšie.

8. Automatizujte – Udržujte svoju sociálnu platformu v duchu “čerstvo a plynulo”. Nebojte sa využívať nástroje na plánovanie a časovanie príspevkov.

9. Robte súťaže – Málo vecí vie vyvolať taký rozruch, ako rozdávanie vecí zadarmo. Odmeňte preto svojich fanúšikov milou súťažou.

10. Grafika na mieru – Dajte prednosť originálnym obrázkom vašej značky, ktoré zákonite majú väčší dosah na fanúšikov.

11. Buďte líder – Stavajte sa do pozície lídra vo vašom odvetví a pridávajte obsah, ktorý vaše postavenie podporí.

12. Riskujte – Z času na čas vyskúšajte niečo bizarné a nebojte sa prebudiť vnímanie ľudí o vašej značke.

13. Komunikujte – Reagujte na komentáre, ktoré sa objavujú pod vašimi príspevkami. Sociálne siete nie sú iba o publikovaní textov a obrázkov, ale dôležitá je aj následná interakcia, ktorá prispeje k zvýšeniu mena a dôvery.

Článok pripravilo online klenotníctvo Eppi. Snažíme sa priniesť na trh novú filozofiu v online nakupovaní a ukázať ľuďom, že sa nemusia báť nakupovať šperky cez internet. V rámci online marketingu sa tiež zameriavame na sociálne média, kde sa snažíme vybudovať priateľskú a autentickú komunitu našich fanúšikov. Kľadieme dôraz na transparentnosť, pohodlnosť pri nakupovaní a výborný zákaznícky servis. V našej ponuke nájdete zlaté, strieborné alebo platinové šperky s diamantmi a drahokamami, zásnubné prstene, náušnice, náramky alebo manžetové gombíky.

Tipy pre vaše podnikanie raz týždenne na váš e-mail. Zadarmo: